Fjellforumtreff på Blefjell

Høydemeter:

709 meter

Beskrivelse:

Hadde muligheten til en helg ute i telt, og når det var et fjellforumtreff på Blefjell så ble jeg med på den turen.

Reiste etter jobb på fredagen, og kjørte til Kongsberg. Var innom han som sto for turen og fikk en is og litt instruksjoner om hvor vi skulle.
Så kjørte jeg videre, kom opp og tok sekken på ryggen og gikk innover til leirplassen. Satte opp telt og koste meg i solen. 2 timer senere kom Håvard og Anne Grethe. Spiste litt mat og snakket rundt leirbålet som aldri ble satt fyr på.
Ca. halv ett om natta kom det to til som ville være med på tur. De kom fra Lillehammer og Jessheim. Satt oppe en stund og pratet før jeg krøp i posen.

Lørdag pakket vi dagstur sekk og begynte på turen oppover til Blefjell. Ikke alle var i like god form, så vi brukte lang tid opp. På veien fikk vi se 7 ryper som ruslet rundt. Jeg har aldri vært så nærme levende ryper før, så det var en morsom opplevelse. Men vi kom oss opp på 1342 meter alle unntatt Anne Grethe. Så gikk vi nedover til Sigridbu og så litt på den, før vi gikk videre tilbake til BaseCamp’en.
Noen badet og jeg fikk vasket kroppen litt i vannet før vi satte oss ned og spiste middag. Etterpå var det prating før de fleste gikk i teltet og la seg ned for å sove ca 2300.

Søndag var det frokost og nedrakking av leir. Gikk tilbake til bilene og fikk sagt takk for turen.
Jeg har iallfall hatt en fantastisk helg. Skal ikke se bort i fra at det blir ny fjellforum tur om ikke så lenge.