Flensmarka

Høydemeter:

269

Beskrivelse:

Årets sommerferie startet på torsdag formiddag. Jeg og Amalie hadde pakket bilen klar og reiste fr Oslo i 12 tia.
Turen gikk oppover Østerdalen til vi kom til Alvdal. Der ventet bestefar og tante Lisa på oss med bobilen.
Vi fikk oss litt å spise og drikke. Så satte vi opp “Ninja-Line” som Amalie hadde fått.
Tidlig kveld så kom Janus, Shane, Lene og Chris kjørende fra Molde. De største fikk da utlevert bursdagsgaver i form av hengekøyer. Stor suksess.
Vi gutta overnattet under forteltet på bobilen, mens jentene fikk sove inne i bobilen.

Fredag kjørte vi først til Tynset for innkjøp av den siste maten og påfyll av drivstoff. Så gikk turen til Røros for litt mat.
Tidlig ettermiddag var vi fremme ved Langen Gjestegård nesten ved Synnervika.
Gikk innover i Flensmarka ca 2 kilometer. Her satte vi fra oss sekker, jeg, Amalie og Chris gikk for å finne teltplass, mens Janus, Lene og Shane gikk tilbake til bilene for å hente siste rest av utstyr og bestefar og tante Lisa.
Vi fant en fin plass ved nordenden av Nedre Olbekktjønna der det var plass til 5 telt og egen grillplass.
Barna satte opp telt og hengte opp hengekøyer og koste seg. Fikk fisket litt også før vi roet oss ned med middag.

Lørdag gikk vi oss en tur i nærområdet og fikk fisket mye. Men ingen av oss vikk noe som helst.
Så vi tok det bare rolig og likte og koste oss rundt “base-campen”.

Søndag tok vi en tur til Langtjønna og Rundtjønna. Amalie, Lene og tante Lisa ble ikke med på turen, og når vi var kommet frem ringte de og fortalte at Amalie og Lene var blitt stukket av jordveps, så jeg returnerte. Bestefar fikk 2 fisker på turen, og de andre hadde både napp og mistet fisk.
Resten av dagen ble lek, bading og kos i “base-camp” Bestefar, tante Lisa og jentene gikk tilbake til bobilen og tok en natt der.

Mandag gikk vi til bobilen og fikk lunsj der. Da ble det også bestemt at vi skulle rive “base-camp” og overnatte ved bobilen og reise videre på tirsdagen.
Så vi gikk derfor tilbake og pakket ned og gikk til bobilen. Det ble noen kilometer den dagen. Spiste litt mat og gikk en tur til Langensjøen og badet, så gikk vi til Langen Gjestegård og kjøpte oss en is. Kvelden og natten ble tilbrakt mellom trær i hengekøye og under fjellduken på bakken. Noen fikk sove i bobilen.

Tirsdag kjørte jeg og Amalie, bestefar og tante Lisa til Molde. Janus, Lene, Shane og Chris tok en rask tur til Røros før de fortsatte turen sin i kano på Femunden.