Påsken 2019

Høydemeter:
1605 m
Lørdag:
Startet dagen med en kort joggetur på Jendem.
I dag var dro vi ut for å sjekke 2 klatrefelt på Eidskrem rett utenfor Molde. Det ene feltet så det ut som at det var noen år siden var brukt sist, men det andre blir bruk ukentlig. I alle fall når været tillater det. Vi planlegger en tur dit i morgen for å ta noen økter i veggen der.
Så reiste vi videre til Skåla, handlet litt lunsj på butikken før vi kjørt sa langt det var mulig innover mot Stornøsa klatrefelt. Stoppet og fikk i oss litt mat. Så gikk vi innover og så. Det blir forhåpentligvis bart nok til at vi kan kjøre helt inn i løpet av noen dager.
Søndag:
Jeg startet dagen som i går med en liten joggetur. I dag til Hundekjønna.
I 11 tia, kjørte vi inn til klatrefeltet på Eidskrem. Janus fikk hengt opp et topptau og vi fikk prøvd oss alle sammen. Jeg kom meg ikke opp, det ble for tungt :-( Men, Amalie kom seg opp på begge løypene Janus hengte opp tau på.
Mandag:
I dag ble det en "hvile" dag. Reise inn til sentrum og fikk sett litt i butikkene og handlet inn litt som manglet.
Middagen ble inntatt på Hundetjønna. Pølser og pinnebrød på grillen, og kos i solen. Så noen få kilometer ble det i dag.
Tirsdag:
I dag ble det en tur til Skåla og Stornøsa for klatring. 4 timer med aktivitet i strålende sol.
Videre i bursdagsselskap før jeg avsluttet turen med en runde opp til Hundetjønna.
Onsdag:
Hviledag, så vi tok en tur til Batnfjorden og fikk hilse på en dagers gamle lam og lekt med hundene. Vi fikk også hilst på hestene på gården.
Jeg avsluttet ettermiddagen med en rundtur til Hundetjønna.
Total distance: 3.23 km
Total climbing: 119 m
Total time: 00:37:41
Download file: 2019-04-17-Hike.gpx
Torsdag:
Langtur i dag. Jeg, Shane og Haidie startet i Djupdalen rett utenfor Molde og gikk over fjellet til Jendem. Det er en tur på nesten 15 kilometer. Godt fornøyd med egen innsats i dag.
Total distance: 18.41 km
Total climbing: 683 m
Total time: 04:01:59
Download file: 2019-04-18-Hike.gpx
Fredag:
I dag tok jeg, Amalie og Shane oss en tur opp på Jendemsfjellet (633 moh) Fin tur i 18-20 varmegrader. Traff på både hoggorm og så 3 ørner, vi tror det var kongeørn. Mye folk på tur i dag, så vi var ikke de eneste på tur.
Total distance: 12.54 km
Total climbing: 902 m
Total time: 04:07:05
Download file: 2019-04-19-Hike.gpx
Lørdag:
I dag ble det en ny hviledag. Og vi forbereder oss på at denne påsken er over. Hjemreise til Oslo i morgen, eller mandag. Dette har vært en veldig fin og innholdsrik påskeferie. Vi har ikke fått gått på ski, men vi har fått klatret myr og gått på noen fine fjellturer.