Uke 30 2018

Dato:
23 til 28 juli 2018
Hvor:
Landalsvannet, Hundetjønna, Atlanterhavsveien, Kringstadbukta, Jendemsfjellet, Vesleskåla

Beskrivelse:

Mandag:

Vi møttes klokken 10 på Skaret og kjørte inn bomveien til Langdalsvannet.
Parkerte og gikk først til Feskarbu, før vi tok bakken opp til Langdalsbu. Der hadde vi en liten pause og skrev oss inn i boken, før vi gikk skogen ned til Langdalsvannet.
Der ble det fisking. Janus fikk 2, Lene fikk 1 og Monika fikk 1 fisk. Satt der og koste oss og drakk kaffe/te/kakao i noen timer.
Så ruslet vi langs vannet tilbake mot bilene. Stoppet på en liten odde og fisket litt til. Der fikk Svein 1 liten ørret.
Etter en liten halvtime, ruslet vi videre mot der bilene sto parkert. På veien fant jeg kniven som Chris hadde mistet på veien.
Kjørte tilbake til Jendem, der vi avsluttet kvelden med grilling hos Svein og Felisa.

Total distance: 7.65 km
Total climbing: 206 m
Total time: 04:58:14
Download file: 2018-07-23-Hike.gpx

Tirsdag:

Meldt dårlig vær i dag så det ble ingen organisert tur i dag. Bytur og litt handling, besøk hos venner og familie.
Men, jeg, Torunn, Felisa og Svein fikk oss en liten tur til Hundetjønna.

Total distance: 4.13 km
Total climbing: 113 m
Total time: 00:58:33
Download file: 2018-07-24-Walk.gpx

Onsdag:

Planen var at vi skulle gå på Jendemsfjellet i dag, men vi våknet til tykk tåke. Ventet til klokken ble 1130, men det ble ikke bedre.
Så vi bestemte oss for å kjøre til Atlanterhavsveien og fiske litt istedenfor.
Det blåste det, og det var en sterk strøm under brua, så den ble ikke så mye fisking. Men, vi fikk kokt litt kaffe og spist nistematen og gått litt i vannkanten.
Grilling hos Elin på kvelden. Amalie, Lene og Shane gikk ned i Kringstadbukta og badet. Det var nok kaldt, for de var raske tilbake igjen til Elin for å hoppe i “stampen” som holdt 38 grader.
Vi prøver oss på Jendemsfjellet i morgen, for da er det meldt fint vær.

Total distance: 1.78 km
Total climbing: 114 m
Total time: 00:37:34
Download file: 2018-07-25-Walk.gpx

Torsdag:

Endelig ble det en tur på Jendemsfjellet på oss. Startet fra den nye plassen ca 1130 og gikk innover. Begynnelsen er ganske hard, med en del stigning. Så er det relativt lettgått over myra til vi kommer til foten av fjellet. Derifra så er det greit bratt hele veien til toppen. Det er kun de siste 50 meterene som er litt bedre. Så her er det bare å ta det med ro og ta mange pauser. Belønningen er en strålende utsikt. Som en liten bonus fikk vi også se en Herkules som simulerte et angrep på Aukra.

Total distance: 9.74 km
Total climbing: 740 m
Total time: 03:52:02
Download file: 2018-07-26-Hike.gpx

Fredag:

Ingen fottur i dag, istedenfor så ble det en tur ut med båten til Svein for fisking. Det ble dårlig med fangst. Men, vi fikk os iallfall en fin tur i solen.

Lørdag:

Jeg tok en tur til Vesleskåla mens resten av gjengen dro til stranda for å bade. Var meldt over 30 grader i dag, og det ble det også.